Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

BWŚBW PUNXBROWAR czyli BydgoskoWarszawskoŚwiekatowskiBrowarWłasny

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • PrzemasBDG
    Member
    • 06-2013
    • 42

    BWŚBW PUNXBROWAR czyli BydgoskoWarszawskoŚwiekatowskiBrowarWłasny

    Witam.
    Jestem zdeklarowanym amatorem piw wszelakich. Do tej pory konsument ze złotą kartą lojalnościową wszystkich okolicznych sklepów z piwem, zarówno w pobliżu zamieszkania jak i na wyjazdach
    Po wielu latach picia tego co stworzył ktoś inny, postanowiłem "wypić piwo, którego sobie naważyłem". jedna z pierwszych czynności to oczywiście nazwa Browaru, a więc czas na rozszyfrowanie skrótu: BydgoskoWarszawskoŚwiekatowskiBrowarWłasny PunxBrowar a co, z przytupem !W związku z tym, że bliska jest mi filozofia, że trening czyni mistrza, najlepiej poparty teorią i do sukcesów dochodzi się powoli i ciężką pracą, postanowiłem zacząć od Brew-kitów.

    Na
    Warka nr 1 - 11.06.2013 czyli na początku był chaos...
    Kupiłem zestaw startowy, wypasiony, czyli z dwoma fermentatorami i przeczytałem kilogramy wpisów na tym forum (dzięki ) książek i start.
    Aby nie być taki standardowy postanowiłem zacząć od czegoś extra, dla Żony, aby zaakceptowała nowe hobby i padło na piwo malinowe.
    Brew-Kit Brewferm Framboos 1,5kg
    Cukier kandyzowany brązowy (zgodnie z recepturą), zastanawiałem się nad inną opcją np ekstrakt słodowy, albo inny zamiennik, ale napisali że ma być cukier, no to się zastosowałem 0,6kg
    Woda źródlana 11 litrów
    Naczytawszy się o czystości, wszystkie sprzęty umyłem 3 razy, wygotowałem lub płukałem wrzątkiem, do tego wszystko potraktowane jeszcze środkiem dezynfekcyjnym (OXI)
    Po wymieszaniu wszystkich niezbędnych składników, kuchnia wyglądała przez kałuże jak po ulewie i lekko się kleiła po pobraniu próbki do oceny BLG ( nie opanowałem szybkiego zamykania węża...)
    Drożdze, po uprzednim namoczeniu w kubku zadano w temperaturze 24c przy 13BLG.