Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Piwo od strony ekonomii

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • Maniek5552
    Junior
    • 03-2014
    • 3

    Piwo od strony ekonomii

    Witam wszystkich.

    Jestem studentem finansów i rachunkowości. Z piwem "pozakoncernowym" po raz pierwszy zetknąłem się około 6 lat temu. Od tego czasu stale obserwuję rynek, sam próbuję nowych produktów, próbowałem nawet z samodzielnym warzeniem

    Do rzeczy. Piszę pracę licencjacką z zakresu analizy finansowej. Celem jest porównanie kondycji finansowej dwóch dużych graczy - Żywca i Kompanii Piwowarskiej z trzema/czterema przedstawicielami mniejszych browarów. Jeszcze nie zdecydowałem z którymi, na pewno jednym z nich będzie Ciechan.

    Poszukuję literatury z zakresu funkcjonowania samego przemysłu browarniczego. Sezonowość, produkcja, zarządzanie zapasami, charakterystyka branży. Wartościowy byłby też dla mnie temat polskiego rynku piwa po transformacji ustrojowej.

    Poszukałem trochę na forum, ale nic stricte w tej tematyce niestety nie znalazłem.

    Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
  • Krzysiu
    Krzysiu
    • 02-2001
    • 14936

    #2
    Przede wszystkim prasa branżowa. W prasówce możesz znaleźć parę linków do artykułów w prasie gospodarczej, ale bardzo ogólnikowe. Co do Żywca, to jeszcze publikacje oficjalne (jako spółka giełdowa musi publikować sprawozdania finansowe; KP nie musi).

    Comment

    • Maniek5552
      Junior
      • 03-2014
      • 3

      #3
      Dziękuję, poszperam w prasówce.

      Generalnie dostęp do danych (nawet tych mniejszych browarów) posiadam poprzez wykup przez uczelnię dostępu do bazy ISI Emerging Markets. Do tego dochodzą dokumenty od Żywca z oficjalnej strony.

      Jednak pisanie na temat branży jedynie z punktu widzenia korpo... po prostu próbuję tego uniknąć i zasięgnąć trochę "oddolnej" wiedzy

      Comment

      • Pancernik
        Senior
        • 09-2005
        • 9731

        #4