Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

kolejne pytanie laika... [przechowywanie]

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • wąski
    Gość
    • 10-2002
    • 38

    kolejne pytanie laika... [przechowywanie]

    Witam forum...

    Powiedzcie mi moi mili jak jest z przechowywaniem piwa?
    Czy takie domowe piwo ma jakis "termin przydatności do spożycia", czy z takim piwem jest jak z winem, im starsze tym lepsze?

    pozdrwiam
    Artur
  • pama
    Gość
    • 08-2002
    • 205

    #2
    Też jestem laikiem - moje pierwsze własne piwo dopiero leżakuje. Ale m.in. na tym forum mądrzejsi od nas piszą, że dzięki drożdżom piwo można przechowywać co najmniej kilka miesięcy. Cały czas dojrzewa. Piwa mocne najlepsze są nawet po roku i więcej. Ale to chyba czysta teoria, no bo przecież przeciętny piwosz zużyje 20 litrów znacznie szybciej.
    Last edited by pama; 24-10-2002, 11:54.

    Comment

    • pjenknik
      • 08-2001
      • 3388

      #3
      Moje pierwsze piwo było uwarzone 14.02 leżakowało miesiąc. potem zacząłem je pić. Przedwczoraj otworzyłem jedną z ostatnich butelek, było wyśmienite. Przechowuję w szafce w kuchni. Nic się nie dzieje złego, ale obawiam się, że ma to swoje określone granice.
      Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

      Comment

      • Mawas
        Senior
        • 02-2002
        • 299

        #4
        Zimna piwnica to skarb,tak powiedział chyba Czes, leżakowanie piwa w temp do 10 st. podobno pozwala przechowywać piwo nawet do 2 lat.
        Moje tyle nie wytrzymuje.
        http://Wspieraj swój Browar! Stań si...żytkownikiem!

        Comment

        • Krzysiu
          Krzysiu
          • 02-2001
          • 14936

          #5
          Moje przechowuję od maja w piwnicy nie bardzo zimnej, tyle, że ciemnej. Na razie jest mniej więcej takie same, jak na początku.

          Comment

          • Kiena
            Member
            • 05-2003
            • 37

            #6