Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

drewniany kufel - jak zakonserwować?

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • marcin_l
    Senior
    • 10-2001
    • 145

    drewniany kufel - jak zakonserwować?

    Witam
    Dostałem ostatnio od dziewczyny bardzo ładny drewniany kufel.
    Nie znam się na drewnie, nigdy takiego kufla (może jast inna bardziej fachowa nazwa ale ja jej nie znam) nie miałem.
    Zastanawiam się czy/jak zakonserwować ten kufel.
    Może olejem?pokostem?? Z zewnątrz i od środka??

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.pl - relacje z wypraw, galeria, porady, niusy, tablica ogłoszeniowa 'szukam ludzi do wyprawy', rozkład PKS Katowice
  • pjenknik
    • 08-2001
    • 3388

    #2
    Z tego co ja wyczytałem o konserwacji drewnianego moździerza, takiego do przypraw, to należy to czynić olejem jadalnym, pokrywając kilkoma warstwami. Obawiam się jednak, że ten kufel jest nie bardzo spożywczy
    Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

    Comment

    • pieczarek
      zwykle cham i prostak
      • 06-2001
      • 5011

      #3
      Była już dyskusja o ewentualnym piciu piwa z drewnianych kufli.
      Poczytaj tutaj.

      Comment

      • marcopolok
        Senior
        • 10-2001
        • 2334

        #4
        Najlepszą konserwacją bedzie regularna w nim konsumpcja i oczywiscie mycie.

        Jeśli nie zamierzasz z niego pijać wrzuć go na kilka dni do terpentyny a po wysuszeniu postaw na półkę
        bez brody...

        Comment

        • marcin_l
          Senior
          • 10-2001
          • 145

          #5
          Hmm..przeczytałem poprzednią dyskusję ale dalej nie wiem czy impregnować tym olejem czy nie....
          www.tramping.slask.pl - relacje z wypraw, galeria, porady, niusy, tablica ogłoszeniowa 'szukam ludzi do wyprawy', rozkład PKS Katowice

          Comment

          • darek99
            Senior
            • 04-2002
            • 2147