PDA

Wersja pełna: : Kolejny mikrobrowar

ebas
05-09-2005, 21:01
Witam,

Przed chwilą zamknąłem fermentor z moim pierwszym piwem z gotowca Browamator Ciemne.

3 l wody + 0,5 kg cukru + zawartość puszki gotowane ok 10 min. a następnie dolane do 10 l zimnej wody do fermentora.
Nastaw około 15 litrów.
Pomiar - 12 Blg.
Rehydracja drożdży w 0,25 l. wody o temp 20st. z dodatkiem łyżeczki cukru (ART, kangurpl dzięki za sugestie)
Drożdże dodane do brzeczki o temp. ok 26 stopni.

Wstępnie chciałem zrobić 10 litrów z samego gotowca ale zobowiązania wobec niedowiarków (sporo butelek do rozdania) skłoniły mnie do "pójścia na ilość" i dodanie cukru, ponieważ na dodatek ekstraktu słodowego nie mogłem sobie pozwolić.
Mam nadzieję, że nic po drodze się nie wydarzy i piwo będzie wypijalne.

:stout: pozdrawiam
ebas

przemar
06-09-2005, 17:29
Dobrze że nie tylko ja jestem tu zielony :). Swoje pierwsze wczoraj zabutelkowałem, powodzenia i samych udanych warek :)

Shlangbaum
06-09-2005, 18:02
Gratuluje pierwszej warki :stout:

Twilight_Alehouse
06-09-2005, 18:22
Gratuluję rozpoczęcia warzenia :) Cukier jest oczywiście kiepskim pomysłem, ale rozumiem względy finansowe. Jednak skoro jest go tylko 0,5 kg, powinieneś otrzymać dobre piwo, na dodatek solidnie nachmielone. Powodzenia w dalszych próbach! Twoje :stout:

ebas
06-09-2005, 18:31
Dzisiaj o piątej rano zauważyłem czapę piany a w tej chwli piwo fermentuje na całego. :D

Dzięki za odzew,
ebas

ebas
12-09-2005, 18:16
Przed chwilą (po tygodniu fermentacji) zabutelkowałem pierwsze piwo.
Areometr wskazał 1,5 blg, po pomiarze spożyłem piwo z probówki i pierwsze wrażenie pozytywne: mocny posmak chmielu, ciemnego piwa i alkoholu ( z obliczeń wychodzi 5,4% obj???.)
Do 250 ml wody dodałem 30 łyżeczek cukru, wymieszałem z młodym piwem i rozlałem. Okazało się, że wyszło 27,5 butelki i mam obawy, że wyjdą granaty :confused: . Potrzymam butelki w domu przez trzy dni i przeniosę w chłodniejsze miejscę.