Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Analiza słodów - praca mgr

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • pawel87
    Junior
    • 07-2010
    • 10

    Analiza słodów - praca mgr

    Witam, to mój pierwszy post a zarazem temat. Postanowiłem zacząć temat w tym dziale, ponieważ dotyczy surowca - słodu. Studiuję Technologię Żywności i Żywienie Człowieka. Temat mojej pracy mgr brzmi: "Wybrane właściwości fizykochemiczne różnych rodzajów słodów oraz ocena możliwości ich wykorzystania do produkcji napojów bezalkoholowych na bazie brzeczki" - czyli np. Ciechan Krzepiak lub Podpiwek Warmiński. Słody jakie wybrałem do badań to:
    -Pilzneński 2,5 - 5 EBC Strzegom
    -Karmelowy jasny 80 - 150 Strzegom
    -Karmelowy ciemny 540 - 850 Strzegom
    -Barwiący 1600 EBC Strzegom
    -Pszeniczny 3-5 EBC Steinbach
    -Orkiszowy 6 EBC Steinbach
    -Owsiany 10 EBC Steinbach
    -Płaskurkowy Steinbach
    -Żytni 4,5 EBC Steinbach

    Mam już kilka pomysłów na analizy zaczerpnięte ze strony Instytutu Biotechnologii Przemysłu Rolno Spożywczego, ale chciałem też zapytać forumowiczów zarówno piwowarów domowych jak i tych, którzy pracują w przemyśle oraz normalnych smakoszy o rady, pomysły i wskazówki dotyczące co ciekawego Wy byście zrobili z tymi słodami. Pozdrawiam i z góry dziękuję.
  • Marusia
    Senior
    • 02-2001
    • 20211

    #2
    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika pawel87 Wyświetlenie odpowiedzi
    co ciekawego Wy byście zrobili z tymi słodami.
    No, my, oczywiście, zrobilibyśmy piwo

    A tak serio - fajny temat, choć mnie osobiście bardziej by interesowała praca "Sposoby karmelizacji słodu i ich wpływ na smak gotowego piwa". No ale nic, najwyżej sama się za to wezmę
    www.warsztatpiwowarski.pl
    www.festiwaldobregopiwa.pl

    www.wrowar.com.pl



    Comment

    • jacer
      Senior
      • 03-2006
      • 9875

      #3
      Noo, zrobiliśmy normalne piwo z alkoholem
      Milicki Browar Rynkowy
      Grupa STYRIAN