Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy w życiu Pale Ale

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • Konrad_
    Senior
    • 11-2011
    • 115

    Pierwszy w życiu Pale Ale

    cześć,
    Jako pierwsze piwo postanowiłem zrobić Pale Ale z zacieraniem.
    Nie mam doświadczenia, ale widziałem etapy przygotowań, więc zaryzykowałem

    zestaw :

    Słód pale ale 3,8 kg
    Słód karmelowy jasny 0,2 kg
    Chmiel Marynka, granulat, 35 g - tyle było w zestawie, użyłem ok. 25 g
    Chmiel Lubelski, granulat, 40 g

    drożdze: Danstar Nottingham

    Zacieranie:
    63' - 35 minut
    73 - 30 min
    podgrzanie do 78 i wysładzanie.

    gotowanie:
    w 10 minucie Marynka
    10 minut przed Lubelski

    dziś zaczął się 3 dzień fermantacji. temp w pomieszczeniu ok. 22-24. piana na 2-3 cm, nie jeste właśnie za wysoka. mam nadzieje, że będzie ok

    wszelkie rady i sugestie przyjme z pokorą

    Konrad
    Last edited by Konrad_; 23-11-2011, 08:55.
  • mark33
    Idę po piwo do piwnicy.
    • 04-2005
    • 3283

    #2
    Sugestie: jest dobrze, nie zaglądaj

    Comment

    • Konrad_
      Senior
      • 11-2011
      • 115

      #3
      ostatni raz przy burzliwej zajrzałem :]

      brzeczka przed fermantacja była baaardzo gorzka. to jest normlane w tego typu warce ?

      Comment

      • kjaros
        Senior
        • 03-2007
        • 377

        #4
        A tam od razu gorzka Generalnie wszystko w normie, ale zalecam jak najrzadziej zaglądać do fermentora.
        Nawet najgłupsi politycy, nie są tak głupi jak społeczeństwo, które ich wybrało.

        Comment

        • mark33
          Idę po piwo do piwnicy.
          • 04-2005
          • 3283

          #5
          Z zaglądaniem jest jak z prędkością, to nie ona zabija tylko gwałtowne zatrzymanie

          Zaglądać można, ale nie otwierać

          Comment

          • Konrad_
            Senior
            • 11-2011
            • 115

            #6