Do niezależnego funkcjonowania BrowarBiz potrzebuje Twojego wsparcia. Co piszą BrowarBizoWspieracze na ten temat?
Wsparłem to forum, ponieważ jest to jedyne niezależne miejsce w sieci w Polsce, gdzie mogę dowiedzieć się absolutnie wszystkiego nt. piwa i wszystkich związanych z nim zagadnień. Gdzie jest kupa ludzi, którzy mają niesamowitą wiedzę i dzielą się doświadczeniem z innymi, gdzie jest ogromna baza opinii, testów i recenzji piw.
Mikko
BrowarBiz jest Ci przydatny? Dołóż swoją cegiełkę!

Dyskusja: Gab, Stout
Wyświetlenie postu osobno
  #23  
Stare 23-07-2005, 10:27
Fotka Użytkownika: kopyr
kopyr kopyr is offline
Senior
 
Rejestracja: 06-2004
Miejscowość: Oborniki Śl.
Posty: 9 475
Standardowy

No bo niestety taka jest prawda. Obawiam się, że może się bardzo źle narobić, jeśli im się nie uda. Browary będą miały namacalny dowód, że nie ma co eksperymentować i zgarbią się jak pierwszego polskiego pszenicznikaka wypuści Carlsberg.
A to o czym pisze Zythum wcale o Reginie dobrze nie świadczy. Właśnie trzeba było wywołać zainteresowanie produktem. Twierdzę, ze to piwo mogłoby się sprzedać, ale od razu trzeba założyć, że ma to być produkt ogólnopolski na zasadzie Koźlaka z Ambera. Błędem moim zdaniem było pakowanie tego piwa w zwrotne bączki . Jeżeli piwo jest trochę eksperymentem, nie ma pozycji na rynku to sklepy boją się wchodzić w zwrotne opakowania, o ile nimi nie handlują normalnie. Nie oszukujmy się but. Euro i Stein (tak się chyba nazywa bączek) mają złe konotacje i ich udział w rynku systematycznie spada.

Druga sprawa, chcemy wypromować polskiego pszeniczniaka - aż się prosi o porównanie do Grodzisza, niektórzy (ja się do nich nie zaliczam) jeszcze pamiętają to piwo. Należy też sobie odpowiedzieć na pytanie kto w Polsce zna, lubi piwo pszeniczne? Odpowiedź - ci którzy piją Franziskanera za 5-6zł, Paulanera za 6-7 zł, Obolona za 3-4 zł czy piwo z browarów restauracyjnych za 6-8 zł. Jak ktoś taki zareaguje na piwo za 1,05 zł? Czy ktoś w Reginie słyszał o pozycjonowaniu cenowym? Z efektów wynika, że nie. Trzeba było zrobić jak Amber, zakupić kilka tysięcy butelek Vichy 0,33 zapakować w nie piwo w but. niezwrotną to podrożyłoby koszty o jakieś 30-50gr. Mamy piwo za ok. 1,5zł ja bym dołożył do tego następne 30-50 gr marży. Z tej kasy należałoby zapłacić jakiejś dużej sieci handlowej za półkę, ewentualnie jakiejś ogólnopolskiej hurtowni, może dogadać się z Żywiec Trade. Reklamować/prezentować produkt jako luksusowy. Ludzie jeśli takie Jabłonowo mogło wcisnąć swoje importowane pszeniczniaki do Selgrosu to znaczy, że Regina też by mogła. Ale to niestety trzeba pozbyć się mentalności sklepikarza, czyli koszty produkcji wyszły nas 0,70zł, to dajemy 30% marży i wio! To piwo za 0,33 powinno kosztować w sklepie 2,20zł-2,80zł i miałoby szansę się sprzedawać. Za 1,05 może zainteresują się nim amatorzy Imperatora i spółki, ale na pewno nie konsumenci piwa pszenicznego. Obawiam się, że będzie źle.

kopyr edytował/a post 23-07-2005 o godz. 10:29.
Odpowiedz cytując