Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Piwo krok po kroku?

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • tikanes
    Junior
    • 04-2017
    • 2

    Piwo krok po kroku?

    Witajcie,

    Jestem nowy i chciałem się przywitać oficjalnie ze wszystkimi . Spędziłem już 1h na różnych tematach, głównie tutaj: https://www.browar.biz/forum/showthread.php?t=87244

    Ale brakuje mi takiego krok po kroku tematu.

    Czyli:
    1)co kupić i gdzie na 1 własne piwo ? (pijam lagery jasne i pszeniczne i takie lubuję
    2)jak już dostanę listę tego co mam kupić to co z nią zrobić ?
    3)nie chcę używać jakiś gotowców (czyli tzw. "brewkitów", tak?)

    Mam doświadczenie wieloletnie w robieniu win, więc nie trzeba pisać bardzo laickim językiem, ale sam proces technologiczny mnie interesuje, czyli co z czym jakie odstępy czasu, jakie temperatury, kiedy leżakuje, kiedy dodajemy drożdże, jak je karmimy, jak zamykamy fermentację itd. Nie znam się na tym kompletnie, więc z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Marcin
  • ART
    mAD'MINd
    • 02-2001
    • 23792

    #2


    przeczytaj ten prastary dokument i pytaj o to co nie jest dla Ciebie jasne.
    - Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
    - Moje: zbieranie - Opole & warzenie - Browar Domowy Świński Ryjek ****
    - Uwarz swoje piwo domowe z naszym Centrum Piwowarstwa

    Sprawy dotyczące postów/wpisów/wątków/tematów zgłaszaj proszę narzędziem "Zgłoś [moderatorowi]" (Ikonka flagi przy danym wpisie).

    Comment

    • tikanes
      Junior
      • 04-2017
      • 2

      #3
      Jeśli coś pominąłem to proszę dajcie znać:

      1. 1kg słodu na 3l wody (skąd te słody, jakie słody, czy można gdzieś gotowe ze śrutowane kupić?; pewnie tak; dziś wszystko można kupić ).
      2. Śrut dodajemy do wody, która ma wyższą temp o 2ºC niż 1 przerwa, czyli około 67ºC.