Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

brak piany, problem z areometrem - HELP

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • poczatkujaca
    Junior
    • 06-2003
    • 5

    brak piany, problem z areometrem - HELP

    Witam, jestem poczatkujaca browamatorka. Warze pierwsze w zyciu piwo i oczywiscie nie mam zadnego doswiadczenia, ani nie znam tez nikogo, kto moglby mi pomoc (pan, od ktorego kupilam potrzebny sprzet i surowce wyjechal podobno do Niemiec). Zreszta, kiedy mi to wszystko sprzedawal, powiedzial zebym szukala pomocy wlasnie tu ("szybko i sprawnie pomoga"). Ha! Otoz kupilam oczywiscie na dobry poczatek tzw. brew-kit, odkazilam co trzeba chloramina, postapilam wedlug instrukcji i... zamknelam te beczke, czy jak to sie nazywa, chyba Fermentor Glowny. To bylo w nocy. Na drugi dzien zajrzalam i byla piana, ale na trzeci (a wlasciwie juz chyba wieczorem drugiego dnia) piana opadla i tylko "pracowaly" drozdze (Moj Boze, tak mi sie wydaje - nie znam sie). I co teraz???? Czyzby w domu bylo za cieplo? Na pewno jest wiecej niz 23 stopnie, ale nie mam mozliwosci wyniesienia tego gdzie indziej. Czyzby w zwiazku z tym wszystko odbylo sie szybciej? CZy moze za czesto zagladalam do "beczki"? Przyznam sie, ze raz zanurzylam w "beczce" palec... A! Zaczelam cala operacje w poniedzialek w nocy, dzis jest czwartek.Co robic??
    I drugie, rowniez wazne pytanie. Z calym tym zakupionym sprzetem dostalam rowniez areometr. Niestety wbrew temu co bylo napisane na ogolnej instrukcji - brak w etui na areometr jakiejkolwiek informacji. Pomozcie - jak sie tego uzywa? Kiedy? Myslalam, ze po koniec fermentacji w "beczce", ale w zwiazku z tym, ze wszystko tak szybko sie odbylo, to moze powinnam zmierzyc juz teraz? Mam menzurke i wiem tylko tyle, ze nie nalezy jej zawartosci wlewac zpowrotem do "beczki" i ze powinna miec ok.20 stopni. Pomozcie! Dzieki wielkie i nie dziwcie sie - jestem "nowa" i do tego dziewczyna!
  • zythum
    Kot Makawity
    • 08-2001