Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

drożdże piwowarskie - okres przydatności

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • glizduha
    Junior
    • 07-2007
    • 27

    drożdże piwowarskie - okres przydatności

    Mam pytanie: jaki jest termin przydatności drożdży? Jestem laikiem jak narazie w tej kwesti Czy jeżeli nie będą w odpowiedniej temp. przechowywane szybko się zepsują?
  • jacer
    Senior
    • 03-2006
    • 9875

    #2
    Na opakowaniu najcześciej jest napisane i jak przechowywać tyż.
    Milicki Browar Rynkowy
    Grupa STYRIAN

    (1+sqrt5)/2
    "Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
    "Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson
    No Hops, no Glory :)

    Comment

    • glizduha
      Junior
      • 07-2007
      • 27

      #3
      ok, a co jeżeli nie mam takich drożdży?? jest jakiś ogólny termin?

      Comment

      • wg2
        Senior
        • 07-2004
        • 264

        #4
        Następne Millenium
        GAWEŁ

        Comment

        • coder
          Senior
          • 10-2006
          • 1347

          #5
          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika glizduha Wyświetlenie odpowiedzi
          ok, a co jeżeli nie mam takich drożdży?? jest jakiś ogólny termin?
          Pi razy oko - pół roku to bezpieczny okres, rok - maksymalny. Mówimy o drozdżach zapakowanych fabrycznie.

          Comment

          • glizduha
            Junior
            • 07-2007
            • 27

            #6
            dzięki, o to mi właśnie chodziło

            Comment

            • michalh
              Senior
              • 12-2002
              • 284

              #7
              Zależy od szczepu (płynnych) - termin na opakowaniu. Ostatnio używałem drożdży Wyeast przeterminowanych o 2 lata, przechowywanych w lodówce i startowały lepiej niż inny szczep pod koniec terminu ważności.