Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jestem całkiem zielony. Od czego zacząć?

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • ememem
    Junior
    • 10-2007
    • 3

    Jestem całkiem zielony. Od czego zacząć?

    Witam wszystkich i z góry dziękuję za cierpliwość. Jestem totalnie zielony w temacie warzenia piwa. Chciałbym się do tego zabrać, ale nie wiem czy zaczynać od brewkitów, czy spróbować od razu od porządnego warzenia ze słodów?
    Ja skłaniam się na początek ku brewkitom. Pytanie: czy piwa z takich setów są chociaż dobre? Co będzie mi potrzebne na początek - wielki gar, fermentator (czy może być baniak do wina?), co jeszcze??? Jakie lektury polecacie?
    Czy do śrutowania nada się stara ręczna maszynka do mięsa? Czy to w ogóle nie ten kierunek?
    Dzięki za podpowiedzi.

    Pozdrowienia

    Kandydat na Piwowara
  • Maidenowiec
    Senior
    • 07-2004
    • 2287

    #2
    Ja akurat jestem zwolennikiem zaczynania warzenia od ekstraktów z prostej przyczyny: nauczysz się organoleptycznie jak to powinno wyglądać, pachnieć i się zachowywać I dodatkowo zaczniesz pracować nad nawykami przy zachowaniu higieny w browarze domowym. Aczkolwiek jak masz wielkie parcie na słód, nie ma problemu by zacząć od pełnego zacierania.

    Jeżeli byś zaczynał od ekstraktów wystarczy 6-litrowy garnek. "Wielki gar" (powiedzmy minimum 29 litrów) przyda się przy zacieraniu. Na rynku jest parę różnych zestawów startowych, jest tam wszystko czego będziesz potrzebować.

    Raczej nie ten kierunek z tego co pamiętam jak to wygląda. A nawet zupełnie nie ten kierunek.
    Surowce i akcesoria piwowarskie i serowarskie - Piwodziej.pl

    Thou shallt not spilleth thy beer!

    Przy wysokim stężeniu alkoholu organizm człowieka znajduje się blisko śmierci i instynktownie dąży do przedłużenia rodu.

    Comment

    • anteks
      maruda
      • 08-2003
      • 10738

      #3
      witaj i zacznij od czytania forum
      np.TU