Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ilość butelek które używacie - benchmarking ;)

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • mj_p
    Member
    • 12-2009
    • 86

    Ilość butelek które używacie - benchmarking ;)

    Hey Witam Was wszystkich,

    jestem dość początkującym piwowarem (właśnie odstawiam na cichą swoją drugą warkę). Jak pewnie większość z bardziej doświadoczonych pamięta, na początku dość istotnym tematem (m.in.) jest sprawa zebrania odpowiedniej puli butelek żeby było w co nalewać wynik swoich eksperymetów, żeby to piwo mogło poleżeć te 2-3 miesiące oraz żeby można było je należycie degustować.

    Chciałbym się Was zapytać w tym kontekście : jak dużą pulą butelek dysponujecie?

    Ja zacząłem sobie kalkulować, że jeżeli będę robił 2 (czasami pewnie 1) warkę w miesiącu, uwzgledniając kalendarz (okres większego spożycia + okresowy brak czasu na ważenie) wyszło mi, że powinieniem mieć nieco ponad 200 butelek.

    Co sądzicie o takiej liczbie i jak to jest u Was (którzy znają temat z praktyki bo warzą kilka lat)?

    Mam świadomość, że jest to bardzo indywidualne ale chciałbym zrobić takie małe rozpoznanie...
    Janusz

    Januszowy Browar
  • jacer
    Senior
    • 03-2006
    • 9875

    #2
    Kto to jest ten bencoś tam?
    Milicki Browar Rynkowy
    Grupa STYRIAN

    (1+sqrt5)/2
    "Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
    "Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson
    No Hops, no Glory :)

    Comment

    • mj_p
      Member
      • 12-2009
      • 86

      #3
      Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika jacer Wyświetlenie odpowiedzi
      Kto to jest ten bencoś tam?
      podglądanie i uczenie się od najlepszych

      Pozdrawiam

      Janusz
      Janusz

      Januszowy Browar

      Comment

      • jacer
        Senior
        • 03-2006
        • 9875

        #4