Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z BLG początkowym

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • raczek84
    Member
    • 10-2011
    • 58

    Problem z BLG początkowym

    Witam

    Jako że jestem ciągle początkujący i nie wiem kiedy nabiorę wprawy na tyle że nie będę musiał zadawać pytań mam właśnie takie jak w temacie.

    Zrobiłem dzisiaj PaleAle myślałem że jak poradziłem sobie z Weizenem, Grodziskim to Ale będzie spacerkiem.
    Niestety wysłodziłem do ok28l bo filtrat leciał 5BLG to szkoda mi było zostawić tego w młócie.
    Po chmieleniu wyszło 23l gotowej brzeczki, niestety BLG przed zadaniem drożdży zamiast 12 wyszedł tylko 9,5 i kompletnie nie wiem co źle zrobiłem....
    Zacierałem gęsty zacier w stosunku 3:1 zacierałem jednotemperaturowo 67-68 przez 75 minut, podniosłem do 76 i dałem do filtracji.

    Poradźcie co mogłem sknocić z piwem które uchodzi za najłatwiejsze.....
  • mareks
    Senior
    • 05-2002
    • 1939

    #2
    Wyszła ci mała wydajność.

    Przy zacieraniu jednotemperaturowym wychodzi mniejsza no i zacierałeś 1:3.
    W tym tkwi tajemnica.

    Zacieraj 1:4. To daje najlepszą wydajność.
    Last edited by mareks; 04-11-2011, 20:17.

    Comment

    • anteks
      maruda
      • 08-2003
      • 10738

      #3
      Zacieraj 4 lub 5:1
      Mniej książków więcej piwa

      Comment

      • Marusia
        Senior
        • 02-2001
        • 20211

        #4
        Ile kg słodu było?
        www.warsztatpiwowarski.pl
        www.festiwaldobregopiwa.pl

        www.wrowar.com.pl



        Comment

        • raczek84
          Member
          • 10-2011
          • 58

          #5
          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Marusia Wyświetlenie odpowiedzi
          Ile kg słodu było?
          4kg słodu.

          Rozumiem że gdybym zacierał w większej ilości wody wyszłoby więcej BLG początkowego tak ?? w tym jest problem ?

          Comment

          • Marusia