Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

O bezpieczeństwie na drogach - brawura, bezmyślność, cokolwiek...

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • iron
    Senior
    • 08-2002
    • 6703

    O bezpieczeństwie na drogach - brawura, bezmyślność, cokolwiek...

    Do założenia tego wątku sprowokował mnie dzisiejszy wypadek Jarosława Wałęsy, który teraz walczy o życie...

    Wiele się czyta o pijanych kierowcach. A ja się zastanawiam (mając prywatne obserwacje drogowe panów w zaawansowanym wieku i często w kapelutkach) czy kierowcy po spożyciu wiadomego związku chemicznego w postaci płynnej nie są podobni do kierowców w zaawansowanym wieku (kierowca Toyoty który zajechał drogę miał 65 lat) - przytępiony refleks, ograniczona ocena sytuacji, brawura porównywalna z rutyną - samozadowolenie w pierwszym przypadku powiązane z C2H5OH w drugim z przeświadczeniem, że jeżdżę od 40 lat to jestem świetnym kierowcą - czym to się różni?

    Wiem, że narażę się części forumowiczów, ale jestem gorącym zwolennikiem corocznych badań dopuszczających kierowców powyżej wieku emerytalnego - coś na kształt ograniczonej psychotechniki - bo zagrożenie jest takie same.

    Na drodze, gdzie był ten wypadek było pobocze - kierowca Toyoty wyjechał zza tira, który stał na poboczu - mógł pojechać kawałek poboczem i upewnić się, czy nic nie jedzie patrząc w lusterko chwilę dłużej... Wystarczy trochę pomyśleć...

    P.S. Zaraz się odezwą Ci, którzy będą pisać, że Wałęsa jechał za szybko i dlatego nie zahamował (nie wiem jak było) - równie dobrze mógł jechać jeszcze szybciej i mijałby tira w zupełnie innym momencie - wszystko jest w pewnych proporcjach kwestią szczęścia.
    bigb@n-s.pl; na Allegro jestem jako "moczu" :)
    Nasze uszatki do podziwiania na stronie www.n-s.pl/bigb
    Rock, Honor, Ojczyzna
  • Latarnik
    Premium Lamplighter
    • 06-2004
    • 4998

    #2
    Infrastruktura drogowa w Polsce pozostawia naprawde wiele do zyczenia.