Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Piwo przed dobą industrializacji

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • hasintus
    Senior
    • 07-2006
    • 850

    Piwo przed dobą industrializacji

    Od pewnego czasu próbuję zbierać informacje na temat piwa przed XIX w. Receptur, metod produkcji, urządzeń warzelniczych. Niestety publikacje do jakich dotarłem traktują temat b. lakonicznie, bez konkretów, same dyrdymały. Może po prostu nie wiem jak szukać, ponieważ jestem początkujący w temacie. Co możecie polecić? Jakie książki i gdzie szukać?
  • Shlangbaum
    Senior
    • 03-2005
    • 5828

    #2
    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika hasintus
    Receptur
    Te można znaleźć w na przykład w klasztorach (przykład Strzyrzyc, który posiada pilnie strzeżoną recepturę - oczywiście nie tą na podstawie której browar Belgia warzy Fratra; opactwo w Tyńcu też ma swoją recepturę z XVI wieku, której pilnie strzegą gdyż benedyktyni chcą reaktywować swój browar).


    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika hasintus
    metod produkcji
    To również trudno znaleźć gdyż księgi cechowe nie zachowały się w większości do dzisiejszych czasów. Niekiedy trafia się coś w pamiętnikach lub silva rerum. Opisy zdażają się również w inwentarzach dóbr i lustracjach majątków. Więcej można wydedukować pośrednio z wykopalisk, znanych narzędzi oraz opisów wyszynku karczemnego.


    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika hasintus
    urządzeń warzelniczych
    Te informacje znajduję często w inwentarzach zamków oraz folwarków, np. http://www.browar.biz/forum/showthread.php?t=61585

    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika hasintus
    Niestety publikacje do jakich dotarłem traktują temat b. lakonicznie, bez konkretów, same dyrdymały. Może po prostu nie wiem jak szukać, ponieważ jestem początkujący w temacie. Co możecie polecić? Jakie książki i gdzie szukać?