Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Piwa stołowe

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • ziomal-111
    Senior
    • 09-2006
    • 288

    Piwa stołowe

    Właśnie zaglądałem sobie do dziennika piwnego i zauwazyłem ze w mojej kolekcji piw sa piwa stołowe. Szukałem informacji o tych piwach na forum lecz niczego nie znalazłem. więc mam takie pytanie: Co to sa piwa stołowe?
    jestem zbyt zielony w tym temacie więc troche nauki sie przyda.
    z góry dzieki
    Browar gawron to witaminy!!
  • Krzysiu
    Krzysiu
    • 02-2001
    • 14936

    #2
    Piwa stołowe to nieużywana już nazwa piw lekkich, powszechnie używanych do posiłków, a nie do imprezowania.

    Comment

    • grzech
      Senior
      • 04-2001
      • 4592

      #3
      Nieużywana u nas, ale w takiej Francji, czy Belgii funkcjonują biere de table o niskiej zawartości alkoholu - 1,5 - 3,0%. Nasze lekkie aż tak lekkie nie są.

      Comment

      • Krzysiu
        Krzysiu
        • 02-2001
        • 14936

        #4
        W okresie międzywojennym piwa stołowe to piwa bezakcyzowe o zaw. alk. do 2,5%.

        Comment

        • kibi
          Senior
          • 07-2004
          • 1875

          #5
          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Krzysiu
          Piwa stołowe to nieużywana już nazwa piw lekkich, powszechnie używanych do posiłków, a nie do imprezowania.
          Ale w Dzienniku Piwnym w zakładce "Gatunki (piwa krajowe)" występują zarówno "Pils-jasne lekkie" jak i "Pils-piwo stołowe"

          Comment

          • grzech
            Senior
            • 04-2001
            • 4592

            #6
            Jest też Pils-jasne mocne, czy jakoś tak. Osobiście nie przywiązuję większej wago do tej klasyfikacji.

            Comment

            • woosaa
              Senior
              • 07-2005
              • 1548

              #7
              Oczywiście ,że są.Sam wypiłem w 2006r. 125.38litra piwa stołowego!
              mb WOS