Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Moja Pierwsza Przygoda z Piwkiem

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • dominik_walkowiak
    Senior
    • 10-2013
    • 335

    Moja Pierwsza Przygoda z Piwkiem

    Witam!!

    Mama zamiar zabrać sie za warzenie piwka, jestem totalnym amatorem, nigdy tego nie robiłem. Swoją pierwszą próbę chce zrobić na brewkicie. Później zająć się zacieraniem(po 2-3 brewkitach).

    Sprzęt jaki posiadam:
    • Fermentator 30l z rurką
    • Fermentator 30l z rurką i kranikiem
    • Kapslownica Greta
    • Billingometr
    • Wężyk do rozlewu
    • Brewkit Coopera Lager
    • Glukoza krystaliczna
    • Pirosiarczyn sodu


    Trochę czytałem i mniej więcej wiem jak zabrać się brewkit. Przedstawię wam jak chce to wykonać, poprawcie moje ewentualne błędy
    1. Puszkę brewkitu podgrzewam w wodzie przez około 10minut, po podgrzaniu zawartość wlewam do 5-6 litów ciepłej wody znajdującej sie w fermentatorze bez kranika. Wszystko dokładnie mieszam
    2. Do roztworu dodaje 1kg glukozy krystalicznej oraz dolewam wystarczającą ilość wody(tak aby całość zawierała kolo 22 litrów).
    3. Gdy brzeczka piwa osiągnie pokojową temperaturę badam billingometrem cukier w stopniag Blg, odpowiedni zakres to 12-14 Blg. Jeżeli Blg jest zbyt duże dolewa wody.
    4. Gdy Blg jest prawidłowe dodaje rozrobione w szklance wody drożdże dołączone do brewkita
    5. Fermentator zamykam i zostawiam w pomieszczeniu o temp 18-22stC na okres burzliwej fermentacji, po ok 7 dniach sprawdzam czy fermentacja sie zakończyła. Jeżeli blg wynosi koło 3 Blg fermentacja zakończyła się. Wtedy przelewam wężykiem brzeczkę do fermentatora z kranikiem. Zostawiam fermentator na fermentacje cichą która będzie trwała 1-2 tygodnie.