Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dodawanie drożdży w trakcie fermentacji

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • kisielos
    Junior
    • 07-2015
    • 6

    Dodawanie drożdży w trakcie fermentacji

    Dzień dobry,

    Mam wielką prośbę o poradę. Jestem początkującym piwowarem i zacząłem moją przygodę od Brewkitu. Robię już 2 warkę, pierwsza już rozlana do butelek i teraz przechodzi refermentacje warka się udała. Podczas drugiej warki a jest to Pilsner Coopers uwadniałem drożdże w szklance przed dodaniem do fermentatora. Drożdże były dołączone do puszki. Całą saszetkę wsypałem do szklanki. Niestety przez przypadek uderzyłem szklankę oknem i została mi niewielka ilość drożdży w szklance. Przelałem pozostałość drożdży do nowej czystej szklanki dodając wody oraz odrobine glukozy myśląc że to pozwoli im się namnożyć. Po 15 min wlałem drożdże do fermentatora i zamknąłem pokrywę. Teraz moje pytanie czy zbyt mała ilość drożdży zaszkodzi piwu?? czy można dodać drożdże w trakcie fermentacji gdybym dzisiaj dokupił?? Dziękuje bardzo za pomoc !
  • Hanson
    Junior
    • 04-2015
    • 7

    #2
    Możesz dodać bez problemu byle tych samych drożdży. Mniejsza ilość (ale bez przesady, sam oceń ile drożdży straciłeś) też powinna sobie poradzić z tym, że gwałtowne namnażanie się drożdży nie jest w tym wypadku czymś pozytywnym dla piwa. Ale takie rzeczy się robi np. w weizenach, dodaje się np. pół saszetki drożdży żeby te wyprodukowały więcej estrów podczas gwałtownego namanażania. Jeśli masz taką możliwość to jednak dodaj dodatkowe drożdże, będzie mniejsze prawdopodobieństwo, że fermentacja nie ruszy albo wda się zakażenie.

    Comment

    • kisielos
      Junior
      • 07-2015
      • 6

      #3