Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Fermentacja brewkitu coopersa ustała po 2 dniach

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • Kamil97
    Junior
    • 04-2023
    • 7

    Fermentacja brewkitu coopersa ustała po 2 dniach

    Cześć, na wstępie zaznacze, że jestem kompletnym amatorem i prosze o wyrozumiałość oraz porady
    W sobote "nastawilem" brewkit ipa coopers'a, zmierzyłem blg i wynosiło 12. Piwo pięknie i donośnie bulgotwało już w sobote oraz całą niedziele. W poniedzialek rurka nie wydawała już żadnych oznaków życia, dziś tj środa zmierzyłem blg i wynosi 6, na dodatek zauważylem że górze pływają chyba resztki drożdży.
    Czy fermentacja nie poszla za szybko i czy wszystko wydaje się naturalne i w porządku? Czytałem, że fermentacja powinna trwac dużo dłużej, boje się że coś spaprałem, tym bardziej, że nie zmierzylem temperatury brzeczki gdy wlewałem uwodnione drożdże.
    Licze na wasze sugestie, w załączniku przesyłam zdjęcia z dziś
  • zasada
    Senior
    • 05-2007
    • 188

    #2
    Czym mierzyłeś? Jeśli refraktometrem to pamiętaj o przeliczeniu w kalkulatorze wskazań refraktometru.
    Jakie drożdże? Bo od poziomu odfermentowania danego szczepu zależy czy to wynik słaby czy dramatyczny.
    Każde zwierzę koi dotyk
    Blaszony

    Comment

    • Kamil97
      Junior
      • 04-2023
      • 7

      #3
      mierzyłem standardowym balingometrem, a drożdże dodałem standardowe ze zestawu brewkitu. Mam w zanadrzu jeszcze us 05

      Comment

      • zasada
        Senior
        • 05-2007
        • 188

        #4
        Jakie temperatury jeszcze.
        Obstawiam, ze zaczelo w wysokiej, i bylo bardzo dynamiczne. Teraz zwolnilo i nie ma widocznych oznak. Zostawilbym w spokoju na tydzień i zmierzylbym w weekend po świętach.
        Każde zwierzę koi dotyk
        Blaszony

        Comment

        • Kamil97
          Junior
          • 04-2023
          • 7

          #5