Cieszy nas każda ciekawa inicjatywa piwna w kraju. W BrowarBizie doceniamy takie działania w szczególności.
Nasz serwis funkcjonuje nieodpłatnie dla Użytkowników wykorzystujących go do celów niekomercyjnych. Zamieszczanie wszelkich informacji w celach komercyjnych* - jest dozwolone wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu tych spraw z właścicielem strony.
który wymaga akceptacji podczas rejestracji w serwisie.
* informacja komercyjna = informacja pozostająca w związku z prowadzoną działalnością lub zamieszczana na prośbę osób prowadzących tę działalność (nie jest to definicja sztywna)
Dla organizatorów ciekawych imprez piwnych dostępnych dla gości odpłatnie oferujemy dwa warianty współpracy:
Patronat medialny BrowarBizu - nieodpłatna, wzajemna forma promocji Imprezy w BrowarBizie (bannery, mailing, dedykowany wątek, itp.) i BrowarBizu na Imprezie (na materiałach promocyjnych Imprezy i na miejscu).
Współpraca reklamowa na zasadach komercyjnych.
Np. dla kiełkujących projektów możliwość prowadzenia dedykowanego wątku to koszt 70 zł brutto rocznie, czyli wystarczy stać się tzw. PremiumUżytkownikiem BrowarBizu. Inne formy reklamy - w Kurierze Piwnym (biuletyn emailowy), bannery w BrowarBizie itp. są także dostępne.
Prezentacja komercyjnej oferty i wypowiadania się w imieniu tego rodzaju przedsięwzięcia na naszym Forum wymaga nawiązania oficjalnej współpracy w którymś z ww. wariantów.
BrowarBiz szerzy wiedzę piwną i dociera do tysięcy osób zainteresowanych tematem piwnym w sposób szczególny. Ponosimy duże koszty jego funkcjonowania i liczymy w tym wypadku na zrozumienie i wzajemność.
W razie pytań prosimy pisać na imprezy@browar.biz lub dzwonić pod nr
77 542 12 12 (wewn. #2 BrowarBiz) w godzinach 9:00-16:00.
Dziękujemy za uwagę.
Art & Maggyk
Cieszy nas każda ciekawa inicjatywa piwna w kraju. W BrowarBizie doceniamy takie działania w szczególności.
Nasz serwis funkcjonuje nieodpłatnie dla Użytkowników wykorzystujących go do celów niekomercyjnych. Zamieszczanie wszelkich informacji w celach komercyjnych* - jest dozwolone wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu tych spraw z właścicielem strony.
który wymaga akceptacji podczas rejestracji w serwisie.
* informacja komercyjna = informacja pozostająca w związku z prowadzoną działalnością lub zamieszczana na prośbę osób prowadzących tę działalność (nie jest to definicja sztywna)
Dla organizatorów ciekawych imprez piwnych dostępnych dla gości odpłatnie oferujemy dwa warianty współpracy:
Patronat medialny BrowarBizu - nieodpłatna, wzajemna forma promocji Imprezy w BrowarBizie (bannery, mailing, dedykowany wątek, itp.) i BrowarBizu na Imprezie (na materiałach promocyjnych Imprezy i na miejscu).
Współpraca reklamowa na zasadach komercyjnych.
Np. dla kiełkujących projektów możliwość prowadzenia dedykowanego wątku to koszt 70 zł brutto rocznie, czyli wystarczy stać się tzw. PremiumUżytkownikiem BrowarBizu. Inne formy reklamy - w Kurierze Piwnym (biuletyn emailowy), bannery w BrowarBizie itp. są także dostępne.
Prezentacja komercyjnej oferty i wypowiadania się w imieniu tego rodzaju przedsięwzięcia na naszym Forum wymaga nawiązania oficjalnej współpracy w którymś z ww. wariantów.
BrowarBiz szerzy wiedzę piwną i dociera do tysięcy osób zainteresowanych tematem piwnym w sposób szczególny. Ponosimy duże koszty jego funkcjonowania i liczymy w tym wypadku na zrozumienie i wzajemność.
W razie pytań prosimy pisać na imprezy@browar.biz lub dzwonić pod nr
77 542 12 12 (wewn. #2 BrowarBiz) w godzinach 9:00-16:00.
Wątek powstał, by zebrać w nim informacje jak browary sobie radzą w pandemii i jak my możemy z tego skorzystać, a zrobiła się jak zwykle dyskusja o cenach i po raz kolejny bicie piany. Niestety nie ma komu posprzątać
I całe szczęście.
Z całym szacunkiem e-prezesie, ale jest to jeden z nielicznych wątków, dotyczący piwa, który całkiem dobrze się ostatnio kręci i nawet ciekawie się to czyta. Jak byśmy tak skrupulatnie sprzątali to nie zostałoby na forum prawie nic do czytania/pisania, bo prawie wszystko o piwie zostało już u nas powiedziane/napisane.
Żeby nie było zupełnego offtopu - browar Stacja Małomice rozwozi wokół komina (też Wrocław i Szczecin) swoje piwo - wszystkie rodzaje w jednej cenie po 6 zł.
Zdrowych i piwnych Świąt
Wątek powstał, by zebrać w nim informacje jak browary sobie radzą w pandemii i jak my możemy z tego skorzystać, a zrobiła się jak zwykle dyskusja o cenach i po raz kolejny bicie piany. Niestety nie ma komu posprzątać
Tylko, że jak rzucam okiem na poszczególne strony browarów, to na niektórych nie ma informacji jak sobie radzą. Część oferuje promocje i ewentualny transport piwa przy większym zakupie i tyle.
Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych to instytucja, która powinna być źródłem informacji, ale ostatnia informacja na fejsie jest z 25 marca. Wystosowali pismo do władz o pozwolenie sprzedaży piwa na wynos, z dowozem, przez internet przez browary, lokale i sklepy.
Idea słuszna, ale obecnie nie ma szans na reakcję, a w przyszłości znikome na realizację (analizy, parpy etc.).
Poza tym PSBR zaproponowało wstawienie nakładki na fejsa o wsparciu kraftów...
poza fejsem ich strona nie działa...
Wydaje się, że w związku z tym to poszczególnym browarom powinno zależeć na informowaniu, do czego forum bbiz jak najbardziej się chyba nadaje. Tylko odnoszę wrażenie, że niektórym z nich nie zależy a nawet nie chcą być kojarzenie z tym forum
Wydaje się, że w związku z tym to poszczególnym browarom powinno zależeć na informowaniu, do czego forum bbiz jak najbardziej się chyba nadaje. Tylko odnoszę wrażenie, że niektórym z nich nie zależy a nawet nie chcą być kojarzenie z tym forum
Wydaje się, że w związku z tym to poszczególnym browarom powinno zależeć na informowaniu, do czego forum bbiz jak najbardziej się chyba nadaje. Tylko odnoszę wrażenie, że niektórym z nich nie zależy a nawet nie chcą być kojarzenie z tym forum
A mnie się wydaje, że powód jest bardziej prozaiczny. Większość browarników po prostu nawet nie wie, że istnieje takie forum jak BB.
Stan Umysłu zainstalował nalewak i leje z beczki do buteleczki. Dzisiaj był NE IPA z Funky Fluid. Bardzo dobry. Niestety ciągle drogo 23 chyba złociszy za litr więc taniej niż w knajpie ale jak na sklep drogo. Czyli na razie mają rację Ci co piszą, że mimo kryzysu piwo nie tanieje. Poczekamy za pół roku jaka będzie sytuacja.
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Czachowo
Craft załapie się na pomoc pisiorów...
Się bym za bardzo nie rozkręcał i nie ślinił... Jak każdy sobie na własnym przykładzie policzy, to zobaczy, jak bardzo (albo trochę mniej) głęboko jest w czarnej... . To taki ogólnopolityczno-gospodarczy off-top.
Jest dokładnie tak jak napisał Pancernik, nie czas żałować róż, gdy płoną lasy.
Czymże jesteś śmierci ! Gdzie jest twój oścień?
Skoro my istniejemy, śmierć jest nieobecna,
skoro tylko śmierć się pojawi nas już nie ma.
Epikur z Samos.
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Czachowo
jedno co zauważyłem, to ceny niektórych etykiet i kapsli wzrosły do 5 zł,
Cepy żyją w innym wymiarze.
Dopiero teraz to zauwazyłeś w podlinkowanych aukcjach ?
Zresztą nawet mam wątpliwości czy te 3 litery to pełna nazwa czy skrót.
Piętnastego czerwca roku dwa tysiące czwartego zbóje z bandy Heńka zamkły "Królewskiego" !!!
1944 - brunatni niszczą Browar Haberbuscha. W 60. rocznicę zieloni niszczą Browar Warszawski. Zbiór etykiet z Tanzanii, zbiór polskich bloczków kelnerskich sprzed 1945 roku i et z motywem borsuka na Facebooku
Ja też tak robię, stąd już od kilku lat kontakt z kraftem mam mocno sporadyczny. To nie przeszkadza mi w złorzeczeniu mu, bądź w śmianiu się z niego
Z ust mi to wyjąłeś, poza złorzeczeniem. Nawet jak ostatnio naciąłem się na jakies aged barrel, złorzeczyłem wyłącznie sobie, że po raz kolejny dałem się nabrać.
Zastanawia mnie jak to jest, kratfy tak jojczą, a w zgłoszeniach nowych piw ciągle masa ddh, barrel aged, zielonych, ogórkowych, sraczkowatych i innych.
Wykupią im to wszystko w ramacghg akcji wspomahgaj kraft?
Kolejna i zarazem ostateczna próba odpowiedzi na pytanie „dlaczego piwo rzemieślnicze tyle kosztuje?”. Praktycznie od początku rewolucji w Polsce cena piwa jest wałkowana niemal przez wszystkich. Konsumenci, którzy pamiętają „stare dobre czasy” klną na czym świat stoi, widząc ceny piwa na półkach i multitapach. Blogerzy, browary, sklepy i knajpy z kolei starają się wyjaśniać, skąd taka cena się bierze. Mimo wielu rzeczowych treści, które można na ten…
Nic to nie wnosi poza bełkotem - ma być drogo o tak, a już rozśmieszają mnie teksty, że byłoby taniej gdyby pracowali pro publico bono....
Rzetelna odpowiedź konsumentom dziwiącym się dlaczego (rzemieślnicze) piwo w Polsce kosztuje znacznie więcej niż w Czechach a i bywa, że w najdroższym mieście Europy Londynie piwo kraftowe kosztuje w porównywalnych cenach powinna zawierać konkrety anie ble, ble, ble mające usprawiedliwiać wysokie ceny. Analiza powinna dotyczyć konkretów bo ja doskonale wiem co wchodzi w koszty , pytanie jest takie dlaczego tam gdzie koszty są podobne lub wyższe piwo jest tańsze lub w podobnych cenach. Dlaczego polski kraft jest droższy od czeskiego, niemieckiego czy angielskiego? Być może są tego przyczyny i o tym bym chciał poczytać.
Ja akurat wiem ile mniej więcej kosztuje czynsz lokalu w Warszawie (poza centrum), jakie są koszty zakupu piw, stawki godzinowe pracowników, dzienne obroty, koszty takie jak światło czy środki czystości.
Nie znam natomiast tych kosztów w przypadku browaru dlatego nie mogę podjąć się takiej rzetelnej analizy bo to cena piwa w zakupie w dużej mierze przekłada się na cenę w lokalu (chociaż znam i takie podejście do sprawy - możemy zarobić sprzedając po 10 zł ale skoro ludzie chcą płacić 15 to czemu z nich nie zerżnąć).
Natomiast to co jest na tym blogu nie zbliża nas w ogóle do odpowiedzi dlaczego jest tak drogo i czy musi być.
Tym bardziej, że jedni potrafią sprzedawać (i zarabiać bo nikt nie prowadzi interesu aby dokładać) Krakonosza po 7-8 czy Skalaka po 6 a inni te same piwa (przecież kupowane w tej samej hurtowni za podobną cenę) sprzedają po 13-15 zł. I różnice tego typu (chociaż nie o taki procent) występują w polskich piwach rzemieślniczych. W tym samym mieście, gdzie mają podobne koszty prowadzenia interesu.
Nie ciągnął bym tej dyskusji ale po pierwsze odniosłem się do postu Masona, a po drugie do nic nie wyjaśniającego ideologicznego wpisu blogera.
Zastanawia mnie jak to jest, kratfy tak jojczą, a w zgłoszeniach nowych piw ciągle masa ddh, barrel aged, zielonych, ogórkowych, sraczkowatych i innych.
Wykupią im to wszystko w ramacghg akcji wspomahgaj kraft?
Ale to właśnie świadczy, że sytuacja tego typu browarów nie jest taka różowa:
"jakie piwo podać/potrzebujesz? - jakieś nowe" - to jest hasło tzw. piwnej rewolucji w Polsce.
Naprawdę rzadki widok, żeby klient w sklepie z kraftowym piwem kupił kratę jednego gatunku od jednego producenta. Tylko po sztuce ddh, barrel aged, zielonych, ogórkowych, sraczkowatych i innych - to też ma wpływ na cenę.
Comment