Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kilka pytan absolutnego amatora.

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • bommbel
    Junior
    • 03-2006
    • 22

    Kilka pytan absolutnego amatora.

    Witam! Ostatnio wpadłem na genialny pomysł ze mógłbym sobie naważyć piwa jakby to nie brzmiało Jestem kompletnym amatorem i jak do tej pory nie miałem zielonego pojęcia co i jak. Po lekturze forum znalazłem kilka odpowiedzi ale mam tez sporo wątpliwości. Mam w związku z tym kilka pytań. Przeczytałem sporo tematów na forum i artykułów na stronie ale nadal mam pewne wątpliwości co do sprzętu i sposobu działania. Jako że z reguły lubię sobie wszystko zaplanować zanim się za cos wezmę, tak wiec stad ten temat. Zapewne wiele podobnych pytań już było i będziecie mieli ochotę mnie zmieszać z błotem za powielanie tematów, jednak proszę o wyrozumiałość i z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
    Na początek do czego dążę? Chciałbym na początek uwarzyć sobie standardowe 20L piwa z jakiegoś „gotowca” ... nie oczekuje niczego wyszukanego, byle dało się bez problemu wypić i miało te kilka % . Jak pierwsza produkcja się powiedzie to do wakacji mam zamiar wyprodukować trochę więcej . Póki co skupie się na tym „pierwszym razie”.
    Sprzęt: (myślę jeszcze nad zestawem z biowinu lub browar amatora ale jeszcze nie jestem pewien czy potrzebuje cały ten sprzęt ... im mniej będzie kosztowal tym lepiej wiadomo student nigdy pieniędzy dużo nie ma )
    Z lektury forum i artykułów wiem ze przede wszystkim będę potrzebował garnek. Największy jakim dysponuje w domu ma 6L ... przeczytałem ze 6L to minimum a zalecane jest 10L ... dlaczego akurat 10L ?? wg Tego co jest tu napisane http://www.browar.biz/artykuly.php?id=53 to w garnku będzie tylko brzeczka (najprawdopodobniej 1,7kg z biowinu) i 2 litry wody i cukier ... wiec ten mój garnek 6L spokojnie starczy ... ale dlaczego zalecane jest 10L ?? może cos przeoczyłem ??

    Wiadro do fermentacji: