Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Debiuty 2010 - małe podsumowanie

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • a1410
    Senior
    • 08-2003
    • 613

    #61
    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Feti Wyświetlenie odpowiedzi
    Masz ty świetą rację. Ja diabelnie dobrze zarabiam, jak to podkreśla mój szef, kiedy nie chce mi dać podwyżki, wszak mam aż 1/2 średniej krajowej i diabelnie dużo zarabiam. Dla elyty są piwa dobre, dla takiego plebsu jak ja koncernówki i Witnica i Fortuna. Amen.
    Bardzo nietrafna ta Twoja argumentacja. Myśląc w taki sposób można mieć do świata pretensje o wszystko, np. o to, że Mercedes nie kosztuje tyle co Tico, a Krakowska tyle co parówkowa...

    Comment

    • delvish
      Senior
      • 11-2004
      • 3508

      #62
      Koledzy, ja was proszę, nie wywołujcie Zythuma z lasu
      "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
      (Frank Zappa)

      "It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker that we expect our dinner, but from their regard to their own interest. We address ourselves, not to their humanity but to their self-love" (Adam Smith)

      Comment

      • Feti
        Senior
        • 10-2010
        • 801

        #63
        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika a1410 Wyświetlenie odpowiedzi
        Bardzo nietrafna ta Twoja argumentacja. Myśląc w taki sposób można mieć do świata pretensje o wszystko, np. o to, że Mercedes nie kosztuje tyle co Tico, a Krakowska tyle co parówkowa...
        Nie, po prostu Mercedes targetowany jest do innego klienta niż Tico. Ja po prostu jestem typowym targetem koncernówek i takich browarów jak Witnica. I masz od razu tez odpowiedź, dlaczego KP ma taki procent rynku. Wybrała sobie jako target największą grupę klientów. Nie mam pretensji do Mercedesa, że nie jestem ich targetem, nie mam pretensji do browarów, które chcą za swoje piwo 5 pln lub więcej. Nie jestem ich targetem. Normalne w biznesie.
        Last edited by Feti; 07-12-2010, 17:07.

        Comment

        • pioterb4
          Senior
          • 05-2006
          • 4322

          #64
          Nie, po prostu Mercedes targetowany jest do innego klienta niż Tico. Ja po prostu jestem typowym targetem koncernówek i takich browarów jak Witnica. I masz od razu tez odpowiedź, dlaczego KP ma taki procent rynku. Wybrała sobie jako target największą grupę klientów. Nie mam pretensji do Mercedesa, że nie jestem ich targetem, nie mam pretensji do browarów, które chcą za swoje piwo 5 pln lub więcej. Nie jestem ich targetem. Normalne w biznesie.
          Załóżmy że tygodniowo mogę przeznaczyć 10 zł na piwo. Mam do wyboru kupić sobie po tej cenie 3 Lwówki albo 5 Żubrów. Ja wolałbym wypić mniej i rzadziej ale lepiej, niż częściej i więcej ale Żubra. A cena jaką KP sobie liczy za Tyskie czy Lecha nie jest już taka okazyjna i za te same pieniądze mogę sobie kupić np coś z Fortuny albo Czarnkowa.

          Comment

          • abernacka
            Senior
            • 12-2003
            • 10837

            #65
            Panowie odbiegamy od tematu.
            Piwna turystyka według abernackiego

            Comment

            • bono_boniecki
              Senior
              • 10-2007
              • 177

              #66
              Na pocieszenie powiem Wam wszystkim, że tęsknię za Polską także ze względu na piwo. Mieszkam aktualnie w Rumunii i jest tu o wiele gorzej niż u nas. Piwo w ogromnej większości leje się do dwulitrowych lub litrowych PET-ów, browary restauracyjne są tylko w Bukareszcie (dwa lub trzy) a koncerny mają chyba jeszcze większy odsetek rynku w swoich rękach niż w Polsce. Znam tylko jeden niezależny, regionalny browar. Możecie mówić, ze tu komunizm odcisnął mocniejsze piętno, że kraj raczej kultury wina niż piwa. To wszystko prawda, ale jednak Rumunia jest w UE, jako tako się rozwija (choć kryzys odczuli znacznie silniej niż my) i jest tylko dwa razy ludnościowo mniejsza niż nasz kraj.

              Ja nie widzę powodu do narzekań aż takich wielkich. Jednak wszystko idzie do przodu. Powoli, ale jak to w Polsce.

              Comment

              • abernacka
                Senior
                • 12-2003
                • 10837

                #67
                Trzeba porównywać się do lepszych a nie gorszych, to raz.
                Na kraj 22 milionowy 39 browarów to taki zły wynik nie jest gdzie a trzeba pamiętać że Rumuni to ludzie preferujący wino a nie piwo.
                Piwna turystyka według abernackiego

                Comment

                • fidoangel
                  Senior
                  • 07-2005
                  • 3489

                  #68
                  Porównanie to porównanie - bez porównań z "gorszymi" było by niepełne. Z tym winem to też jest argument bez znaczenia bo w innych krajach tradycje raczej "wódczane" są a wiele dobrego o ich browarach na tym forum napisano.
                  "nie zostanę onanistką bo jestem anarchistką" :)

                  Widziałem u Dori i Kopyra i też tak myślę: Browar to nie apteka :))

                  Poszukujesz wiedzy na temat browarnictwa amatorskiego?
                  Przeczytaj >>>>FAQ<<<<
                  Sprawdź >>>Przewodnik<<<

                  Comment

                  • Czapayew
                    Senior
                    • 10-2002
                    • 1966

                    #69
                    Temat postu brzmi: "Debiuty 2010 - małe podsumowanie". A dyskusja toczy się wokół problemu: Czemu w Polsce nie jest tak, że na każdej ulicy jest browar domowy, w każdym miasteczku - restauracyjny, w każdym powiecie - regionalny i tak wzwyż z opcją trafienia szlagiem dużych koncernówek. Wybaczcie Panowie, ale dla mnie to mrzonki. Choć marzyć nikt nie zabrania.
                    Dla mnie debiutem roku jest udane pojawienie się w sklepach, które do tej pory były domeną KP, GŻ i CP piw z mniejszych browarów (Kormoran), kiedy to usłyszałem że "piwa się przyjęły" i ich dostawa nie była jednorazowym wybrykiem. Cieszy mnie zmiana podejścia ludzi: od moich znajomych po właścicieli sklepów, którzy dostrzegają, że w piwie nie chodzi tylko o to, by medialną miało reklamę lub krańcowo wysoki woltaż. Mam nadzieję, że za w/w pójdą także restauratorzy.
                    "W winie jest mądrość, w piwie siła, a w wodzie są tylko bakterie"

                    www.zamkoszlaki.com
                    www.piwnekapsle.net

                    Comment

                    • rohozecky
                      PremiumUżytkownik
                      • 11-2008
                      • 1837

                      #70
                      Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Czapayew Wyświetlenie odpowiedzi
                      z opcją trafienia szlagiem dużych koncernówek.
                      O, to dopiero byłoby piękne

                      Zgadzam się natomiast z Tobą, że tak naprawdę sukcesem roku było pojawienie się w rozmaitych osiedlowych sklepikach-spożywczakach piw z małych browarów, i to raczej z tendencją do utrwalania. Przynajmniej jeżeli idzie o Ciechana , Kormorana i Ambera - te wyroby są dość powszechnie dostępne w mojej okolicy, w kilku co najmniej sklepach w promieniu 500 m.
                      W oświecenie restauratorów na dziś nie chce mi się jednak wierzyć - w każdym razie przynajmniej na dziś nie ma podstaw do takiej wiary.
                      ... a poza tym twierdzę, że SAB Miller winien zostać zniszczony.

                      Comment

                      • abernacka
                        Senior
                        • 12-2003
                        • 10837

                        #71
                        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Czapayew Wyświetlenie odpowiedzi
                        (...)w każdym miasteczku - restauracyjny, w każdym powiecie - regionalny (...)
                        Pomarzyć piękna rzecz, ale wszyscy trzeźwo myślący zdają sobie sprawę, że jest to raczej niewykonalne. Polska to nie druga Frankonia, ale myślę, że stać nas na drugą Francję, Włochami czy Danię.
                        Piwna turystyka według abernackiego

                        Comment

                        Przetwarzanie...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎