Zasady dotyczące cookies: W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”/”Polityce Prywatności”. Po zalogowaniu komunikat nie jest widoczny.

Browar.biz
Nazwa Użytkownika Hasło
Sklep Wyszukiwarka Forum Browaru Poczta Zarejestruj się!

Dowiedz się więcej o PremiumUżytkownikach

Malt: A Practical Guide from Field to Brewhouse, John Mallett Sklep Centrum Piwowarstwa zaprasza na zakupy!
-
-
:: Cena: 103.99zł / 99.83

Anglojęzyczna:
Praktyczny przewodnik po słodach.
 
Style piw: Pale Ale - 2. edycja Sklep Centrum Piwowarstwa zaprasza na zakupy!
-
-
:: Cena promocyjna - zamiast 90.41zł,
zapłacisz jedynie
: 81.37zł - tylko do 21-10-2018!
Anglojęzyczna:
Nigdy wcześniej styl Pale ale nie był tak dogłębnie zbadany. Terry Foster oddaje należny hołd temu ciekawemu gatunkowi oraz stylom pochodnym. Książka zawiera receptury i wskazówki dotyczące warzenia.
Odpowiedz
 
Narzędzia Sposób wyświetlania
  #101  
Stare 21-04-2010, 22:49
Fotka Użytkownika: Cooper
Cooper Cooper is offline
(44) Lubi wypić
 
Rejestracja: 11-2002
Miejscowość: WyspaWolności&Tolerancji
Posty: 5 597
Standardowy

W sumie nie umiem udowodnić ale wydaje mi się że jest to sygnatura powojenna. Litery SR kojarzą mi się np ze Spółdzielnią Rolniczą ale to też wolna myśl niczym nie poparta. Z drugiej strony nie sądzę ażeby spółdzielnia rolnicza miała by własne butelki więc to chyba błędny trop
__________________
Piętnastego czerwca roku dwa tysiące czwartego zbóje z bandy Heńka zamkły "Królewskiego" !!!
1944 - brunatni niszczą Browar Haberbuscha. W 60. rocznicę zieloni niszczą Browar Warszawski.

Zbiór/oferowane/poszukiwane birofilia z Mazowsza, Irlandii, Tanzanii oraz zbiór polskich bloczków kelnerskich sprzed 1945 roku i et z motywem borsuka na Web-Albumie
Odpowiedz cytując
  #102  
Stare 21-04-2010, 23:14
Marcin76 Marcin76 is offline
Senior
 
Rejestracja: 11-2005
Miejscowość: W-wa
Posty: 231
Standardowy

Butelki z sygnaturą S R WYSZKÓW są sprzed 1918 roku. Huta powstała w 1906/07 roku przez spółkę o nazwie Huta Szklana " Robotnicza " co chyba tłumaczy skrót. Oczywiście chodzi o hutę w Wyszkowie czynną do dziś.

Marcin76 edytował/a post 21-04-2010 o godz. 23:16.
Odpowiedz cytując
  #103  
Stare 22-04-2010, 10:25
michalmilewski michalmilewski is offline
Junior
 
Rejestracja: 04-2010
Miejscowość: Warszawa
Posty: 4
Standardowy

Mam pytanie dotyczące hut szkła, które mogły być producentem butelek wykorzystywanych w browarze w Cieszkowiznie (Łukowie). Pradziad mojej żony (Zdzisław Stępniewski) urodził się w 1886 roku niedaleko Cieszkowizny (w Zielonce, stanowiącej dzisiaj część Malcanowa). Pracował później jako hutnik w hucie szkła w Jabłonnie k. Warszawy (gdzie się ożenił w 1906) i w Radomiu (gdzie zmarł w 1963). Podejrzewam, że swojego fachu nauczył się gdzieś w okolicy Łukowa (może hutnikiem był też jego ojciec Wincenty, który wraz z synem przeniósł się do Jabłonny, a później do Radomia). Czy znacie może jakieś huty szkła w okolicy Łukowa, funkcjonujące pod koniec XIX i na początku XX wieku?

Przeszukując internet zauważyłem, że nazwisko Stępniewski występuje dość często w kontekście hut szkła. Tak nazywał się np. właściciel huty w Falenicy czy zasłużony pracownik huty szkła w Białymstoku. Nazwisko to pojawia się też w kontekście zdobnictwa szkła (Krosno, Inowrocław). Może to tylko przypadek, a może wynik jakiejś tradycji rodzinnej sięgających przynajmniej XIX w. Będę wdzięczny za wszelkie informacje lub sugestie.
Pozdrawiam.
Odpowiedz cytując
  #104  
Stare 13-05-2010, 14:27
michalmilewski michalmilewski is offline
Junior
 
Rejestracja: 04-2010
Miejscowość: Warszawa
Posty: 4
Standardowy

Udało mi się już rozwikłać zagadkę pradziadka mojej żony. Okazało się, że mieszkał w innej Zielonce (już nieistniejącej), też niedaleko Łukowa. Jego ojciec Wincenty Stępniewski oraz jeszcze jeden krewny (prawdopodobnie stryj) Franciszek Stępniewski też byli hutnikami w hucie szkła. Pracowali w hucie szkła powstałej w drugiej połowie XIX wieku niedaleko wsi Emilianówka i Olszyc (Olszycka Huta). Huta przestała istnieć na początku XX wieku i było to prawdopodobnie powodem przeprowadzki całej rodziny do Jabłonny k. Warszawy.
Odpowiedz cytując
  #105  
Stare 28-06-2010, 13:59
mimons mimons is offline
Member
 
Rejestracja: 12-2002
Miejscowość: Olsztyn
Posty: 39
Standardowy

Z taką sygnaturą się jeszcze nie spotkałem. Flaszka znaleziona w okolicach Bartoszyc.
Może ktoś się z już tym spotkał?
Załączone obrazki
Rodzaj pliku: jpg bb.jpg (51,1 KB, liczba wyświetleń: 707 )
Odpowiedz cytując
  #106  
Stare 06-11-2010, 14:25
marcin100 marcin100 is offline
Junior
 
Rejestracja: 11-2010
Posty: 1
Uwaga!

witam.ostatnio robilem remont mieszkania w jasieniu i po zerwaniu podlogi(stropu)znalazlem sporo papierow w dosc dobrym stanie dotyczace huty szkla w jasieniu,prywatna korespondencje ze znaczkami itd.dokumenty maja od 80 do ponad 100 lat niekture.z tego co sie dowiedzialem o tych papierach to byly wlasnoascia wlasciciela badz wspulwlasciciela tej huty,dokladnie nie wiem co w nich jest ale napewno sa to dokumenty tej huty.jesli ktos jest zainteresowany kupnem to prosze o kontakt.889 652 637 marcin badz udzieleniem pomocnej informacji.pozdrawiam
Odpowiedz cytując
  #107  
Stare 06-11-2010, 14:30
Fotka Użytkownika: ART
ART ART is online now
mAD'MINd
 
Rejestracja: 02-2001
Miejscowość: Opole
Posty: 22 823
Standardowy

Bardzo proszę przyłożyć się do formy, z powyższego postu bije pogardą dla języka polskiego.
__________________
- Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
- Moje: zbieranie - Opole & warzenie - Browar Domowy Świński Ryjek ****
- Uwarz swoje piwo domowe z naszym Centrum Piwowarstwa

Sprawy dotyczące postów/wpisów/wątków/tematów zgłaszaj proszę narzędziem "Zgłoś moderatorowi" (trójkąt z wykrzyknikiem).

ART edytował/a post 06-11-2010 o godz. 14:31.
Odpowiedz cytując
  #108  
Stare 17-02-2011, 20:02
Juby_piwosz Juby_piwosz is offline
Senior
 
Rejestracja: 02-2006
Miejscowość: Wrocław
Posty: 254
Standardowy

Cytat:
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Stolp Wyświetlenie odpowiedzi
Na pewno była też w Gdańsku. Załączam skan dołu 2 porcelanek przez nią wyprodukowanych.
Danziger Glashutte und Krystall-Soda Fabrik G.m.b.H. - produkcja wszelkiego rodzaju butelek, roczna produkcja za 1906 - 3 mln butelek, zatrudniała 135 pracowników, posiadała maszynę parową.
Odpowiedz cytując
  #109  
Stare 02-05-2011, 20:40
Fotka Użytkownika: zeko
zeko zeko is offline
Senior
 
Rejestracja: 07-2004
Miejscowość: Cisiec
Posty: 701
Standardowy

Butelka nieleżąca do Browaru Dr. Jana Hr. Larisch-Monnicha w Karwinie. Interesuje mnie co to za huta. Sygnatura to N wpisane w duże S.
Załączone obrazki
Rodzaj pliku: jpg id2.JPG (59,0 KB, liczba wyświetleń: 626 )
Rodzaj pliku: jpg id.jpg (53,5 KB, liczba wyświetleń: 626 )
Odpowiedz cytując
  #110  
Stare 11-09-2011, 19:41
Fotka Użytkownika: Paco
Paco Paco is offline
Senior
 
Rejestracja: 12-2007
Miejscowość: Elbląg
Posty: 239
Standardowy

Jaka huta jest producentem tego szkła? Za oznaczeniem pojemności 0,2l wytrawiona jest mała litera "x" (zaznaczona na zdjęciu). Jest to kufel elbląski z 1935 roku.
Załączone obrazki
Rodzaj pliku: jpg huta.JPG (24,6 KB, liczba wyświetleń: 576 )
__________________
Grunt to się nie przejmować, piwo pić i obserwować
zbieram ELBING
wymiana--> http://picasaweb.google.com/PacoElbl
Odpowiedz cytując
  #111  
Stare 07-12-2011, 14:03
Fotka Użytkownika: Cooper
Cooper Cooper is offline
(44) Lubi wypić
 
Rejestracja: 11-2002
Miejscowość: WyspaWolności&Tolerancji
Posty: 5 597
Standardowy

Trochę pomyliłeś wątki Paco. Tutaj piszemy o sygnaturach hut na przedwojennych butelkach piwnych. Nie zajmujemy się identyfikacją birrofiliów, zwłaszcza że nie jest to butelka a kufel.
Wracając do tematu: kolejna ciekawa sygnatura jakiej foto mam od Becika. Nie wiem czy dobrze ją odczytuję ale wyglada mi na napis "BAPCTE. ЗAB." na górze i "KAШ. Н Кo" na dole. Na środku typowe dla tego typu flaszek oznaczenie pojemności "1/20" (wiadra). Sygnatura z butelki z browaru w Radzikowie pod Błoniem.
Załączone obrazki
Rodzaj pliku: jpg sygn.jpg (48,3 KB, liczba wyświetleń: 533 )
__________________
Piętnastego czerwca roku dwa tysiące czwartego zbóje z bandy Heńka zamkły "Królewskiego" !!!
1944 - brunatni niszczą Browar Haberbuscha. W 60. rocznicę zieloni niszczą Browar Warszawski.

Zbiór/oferowane/poszukiwane birofilia z Mazowsza, Irlandii, Tanzanii oraz zbiór polskich bloczków kelnerskich sprzed 1945 roku i et z motywem borsuka na Web-Albumie
Odpowiedz cytując
  #112  
Stare 06-09-2012, 19:24
Fotka Użytkownika: banasrobert
banasrobert banasrobert is offline
Senior
 
Rejestracja: 03-2004
Miejscowość: Warszawa
Posty: 244
Standardowy

dawno nic nowego nie było, może ktoś rozszyfruje taką sygnaturę
Załączone obrazki
Rodzaj pliku: jpg ryba.jpg (40,8 KB, liczba wyświetleń: 474 )
Odpowiedz cytując
  #113  
Stare 21-12-2012, 14:29
Fotka Użytkownika: banasrobert
banasrobert banasrobert is offline
Senior
 
Rejestracja: 03-2004
Miejscowość: Warszawa
Posty: 244
Standardowy

kolejna sygnatura do rozszyfrowania.
butelka browaru Haberbusch i Schiele 0,2 l z napisami w jęz. angielskim
Załączone obrazki
Rodzaj pliku: jpg butelka.jpg (16,0 KB, liczba wyświetleń: 402 )
Odpowiedz cytując
  #114  
Stare 16-01-2013, 14:49
dekant1200 dekant1200 is offline
Senior
 
Rejestracja: 01-2013
Miejscowość: Mazowsze
Posty: 110
Standardowy

Przeglądając całe forum dotyczące hut szkła, chciałem odnieść się do niektórych postów – wypowiedzi szanownych kolegów.
- Jeden z kolegów zaprotestował odnośnie wymienienia Huty Szkła Taflowego w Kunicach Żarskich jako produkującej butelki do piwa. Huta mogła nosić nazwę j/w i produkować tafle, a z drugiego pieca, jeśli był, produkować np. butelki do piwa. Inna wersja - Kiedyś produkowano szkło taflowe dzisiaj okienne, sposobem ręcznym i częstokroć wówczas korzystano z pieców donicowych o różnej ilości donic /1-12/ o wymiarach Ø 70-100cm x h=90-100cm i każda z innym zestawem szkła o wadze ~1t. Co też nie wyklucza możliwości produkowania tych wyrobów w jednej hucie szkła i z jednego pieca.

- Jeden z kolegów wymienił, że butelki do piwa produkowała Huta Szkła „Przyszłość” w Tłuszczu. Informuje, że w Tłuszczu były dwie huty szkła. Jedna to Huta Szkła „Tłuszcz”, która istniała w latach 1905 - 1921, chociaż niektóre źródła podają, że do 1923 roku i produkowała również butelki do piwa. Druga Huta Szkła od 1927 roku, /różne nazwy/ to późniejsza „ Przyszłość”, założona przez 63 udziałowców, zbudowana w innym miejscu i również produkująca między in. butelki do piwa. Z pewnością jest różnica w sygnaturach butelek z tych hut. Ale sygnatury z napisem i sfinksem umieszczone na butelkach wyraźnie określały, który browar korzystał z HS Przyszłość, oczywiście Haberbusch i Schiele.
Odpowiedz cytując
  #115  
Stare 17-01-2013, 16:45
dekant1200 dekant1200 is offline
Senior
 
Rejestracja: 01-2013
Miejscowość: Mazowsze
Posty: 110
Standardowy

dot. nierozpoznanej sygnaturki z butelki z herbem Potockich..
„Jabłonna” Huta Szklana była własnością hrabiego Augusta Potockiego i Hipolita Sosnkowskiego.od 1897. W tamtym czasie produkowano butelki do win, koniaków, porteru i piwa. A. Potocki zmarł w 1906 roku. Sukcesorzy byli prawdopodobnie też z Potockich. Jest informacja, że w 1932 roku prezesem Rady Nadzorczej był Maurycy hrabia Potocki.
Do huty szkła w Jabłonnej można dodać, że w informatorze z 1936 roku jest wzmianka, że hutę wydzierżawiono Hucie Szklanej „Wisła”. Być może, jeśli produkowano butelki do piwa mogły być inne sygnaturki. W 1941 pobudowano nową wannę szklarską /piec/, do produkcji butelek./brak bliższej informacji/

- Huta Szkła Wyszków produkowała, butelki do piwa w tym tzw „bocianówki”, czyli butelki o bardzo długiej szyjce (1928), czy bezbarwne, wszystko dla browaru Haberbuscha i Schiele./sygnaturka na butelkach/.Wiadomość z okolicznościowego folderu wydanego z okazji 90- lecia istnienia huty.
Załączone obrazki
Rodzaj pliku: jpg HSW6Pi.jpg (33,2 KB, liczba wyświetleń: 348 )
Rodzaj pliku: jpg HSW9Pi.jpg (11,8 KB, liczba wyświetleń: 345 )
Odpowiedz cytując
  #116  
Stare 18-01-2013, 07:31
dekant1200 dekant1200 is offline
Senior
 
Rejestracja: 01-2013
Miejscowość: Mazowsze
Posty: 110
Standardowy

Odnośnie hut szkła po stronie praskiej. To zagadnienie zbytnio spłycone przez kolegę, który ilość hut szkła po tej części Warszawy ograniczył do liczby dwóch. Wydaje się jest ich jeszcze więcej, ale te, które przetrwały w informatorach to:
1/ Dworzyński Edmund i S-ka, Huta Szklana Robotnicza, Gocławek p-ta Wawer, produkcja butelek różnych wymiarów i fasonów, szkła aptecznego, szkieł do lamp naftowych i syfonów, 1913
2/”Jabłonna” Huta Szklana Sp. z o.o., Jabłonna k/Warszawy, produkcja szkła okiennego i butelek, 1897
3/”Wawer” Huta Szklana, Kaczy Dół, gm. Zagóźdź k/ Warszawy produkcja butelek, 1906, zmiana nazwy miejscowości /1932/ na Międzylesie w 1935 likwidacja
4/ Sawicki J. W. Sp. Akc. Huta Szklana, Warszawa-Praga, Pelcowizna, produkcja szkła lampowe, laboratoryjne, techniczne i butelki 1889
5/ Zakłady Chemiczne Graezingera i huta szkła, Targówek k/ Warszawy około 1900 roku. Przypuszczalnie huta szkła była czynna w 1904 roku
6/ Huta Szklana Kijowski i Scholtze Targówek k/ Warszawy, produkcja szkła opakowaniowego 1822
7/ Huta Szklana „Falenica” Józef Nowotny
8/ Zakłady Przemysłowe ”Weneda” Szymański, Kurowski i s-ka w Targówku
9/ Praska Huta Szkła 1926/27

dekant1200 edytował/a post 18-01-2013 o godz. 07:36.
Odpowiedz cytując
  #117  
Stare 19-01-2013, 10:54
dekant1200 dekant1200 is offline
Senior
 
Rejestracja: 01-2013
Miejscowość: Mazowsze
Posty: 110
Standardowy

- W Hucie Szklanej Kijewski, Scholtze i S-ka, Targówek, Siarczana 6, produkowano butelki do piwa w milionowych ilościach /również zielone, półbiałe, bezbarwne, różnokolorowe, a od 1910 roku po zmianie nazwy na R.Kijewski, Scholtze i S-ka Towarzystwo Akcyjne Fabryk Chemicznych i Huty Szklanej, a tym samym zdecydowanej zmianie profilu produkcji, zaprzestano ich wytwarzania, jak informuje informator z tego roku, a jedynie szkło do chemikaliów.

Do huty Tur dodam, jako ciekawostkę, że istniały w n/w czasie dwa piece, nazwane: taflowy i butelkowy. Z butelkowego wyprodukowano przykładowo w ciągu roku: lipiec 1862 – lipiec 1863, ponad 313 tys. butelek różnych typów w tym ponad 31 tys. do piwa oraz ponad 18 tys. szklanek. A także, że od 15 września 1945 roku huta ponownie „ruszyła” z polskim zarządem spółdzielczym, produkując butelki między in. do piwa.
Odpowiedz cytując
  #118  
Stare 20-01-2013, 23:38
ac1949 ac1949 is offline
Junior
 
Rejestracja: 01-2013
Posty: 8
Standardowy Huta Wierzbnik?

Pytanie do kolekcjonerów butelek - czy jest szansa na odszukanie butelek z huty szkła "Diament" z Wierzbnika (obecnie to jest dzielnica Starachowic).
Produkowała butelki do roku 1924 (?), a pozostały po niej tylko porcelanki na wysypisku. Kilka z nich na foto.
Załączone obrazki
Rodzaj pliku: jpg porcelanki zestaw.jpg (38,0 KB, liczba wyświetleń: 295 )
Odpowiedz cytując
  #119  
Stare 21-01-2013, 17:51
dekant1200 dekant1200 is offline
Senior
 
Rejestracja: 01-2013
Miejscowość: Mazowsze
Posty: 110
Standardowy

Dot. Królewskiej Huty - Fabryka Szkła Stubbe Adolf w Królewskiej Hucie (obecnie Chorzów), ul. Gimnazjalna 76. (Powstańców 66)1882 (1874), Produkcja butelek i szkła gospodarczego, informator z 1926 roku podaje, że także szkło medyczne, balony i szkło prasowane. Export do Niemiec, Węgier, Rumunii, Grecji, Włoch, Wolnego Miasta Gdańska, Danii i kolonii angielskich. W 1932 podano, że właścicielem huty była Berta Stubbe, uruchomiono dodatkowo produkcje szkła taflowego. Huta posiadała przedstawicielstwo w Bielsku, Będzinie, Poznaniu i Wolnym Mieście Gdańsku. W czasie wojny przebudowano piece przystosowując do produkcji na automatach do produkcji butelek, a druga wanna do produkcji również butelek na półautomatach. Po II woj. św. huta przekształcona w hutę robotniczą pod zarządem państwowym (Powstańców 75). Nie wykluczone inne sygnaturki, w przypadku produkcji na półautomatach.
Odpowiedz cytując
  #120  
Stare 21-01-2013, 21:13
ac1949 ac1949 is offline
Junior
 
Rejestracja: 01-2013
Posty: 8
Standardowy Cd "Huta Wierzbnik"

W innym wątku Cooper pisze:
Cytat:
W temacie o hutach szkła nie kojarzę ażeby ktoś zgłosił wierzbnicką sygnaturę huty. Być może jest ona ale jako sygnatura nierozpoznana i nie powiązana z żadną z hut a może po prostu huta ta nie produkowała butelek (mogła produkować np tylko tzw szkło płaskie tzn taflowe jak szyby ale nie znam historii tego zakładu).
O tym że huta w Wierzbniku produkowała butelki świadczy nie tylko ilość pozostałych na wysypisku porcelanek, ale też przekaz okolicznych mieszkańców. Wg jednej z wersji, butelki wysyłano też do Turcji, napełnione spirytusem.
Mam znalezione porcelanki odbiorców z obecnych Ziem Zachodnich, ale tylko po Poznań - i działających tylko do początku lat 20-tych XX wieku. Moje pytanie adresowane jest do kolekcjonerów , może mają butelki z w/w porcelankami i nierozpoznanym oznaczeniem huty.
Może uda się ustalić jak Wierzbnik oznaczał swe wyroby. Z uwagi na to że zakład był własnością rodziny żydowskiej (Mojżesz Diament), po wojnie nie zachowały się żadne dokumenty.
Odpowiedz cytując
  #121  
Stare 21-01-2013, 22:11
Fotka Użytkownika: Krzysiu
Krzysiu Krzysiu is offline
Krzysiu
 
Rejestracja: 02-2001
Miejscowość: Świdnica
Posty: 14 865
Standardowy

Zachowane porcelanki niemieckich wytwórców świadczą tylko o tym, że huta przerabiała jako surowiec wtórny butelki nie nadające się do obiegu (właścicieli nie funkcjonujących najpier na terenie Rosji, a następnie Polski). Porcelanki jako zbędne lądowały na wysypisku. Chciałbym zwrócić uwagę, że między Starachowicami a np. Miliczem istniała granica - dość długo wroga, najpierw rosujsko - niemiecka, później polsko - niemiecka. Siłą rzeczy obrót musiał być ograniczony. Indywidualny import sprawiał, ze pojawiały się opakowania różne, ale z czasem był one usuwane z obiegu.

Skoro huta funcjonowała do roku 1924, to należy sprawdzić dwie kategorie dokumentów:
- dokumentację i publikacje patentowe, o ile istnieją,
- reklamy w prasie lokalnej.
Żadne oglądanie porcelanek, ani tym bardziej butelek nic nie da, o ile nazwa huty nie jest wytłoczona w szkle.
__________________
Góry Sowie nie są tym, czym się wydają ...
Odpowiedz cytując
  #122  
Stare 21-01-2013, 22:50
dekant1200 dekant1200 is offline
Senior
 
Rejestracja: 01-2013
Miejscowość: Mazowsze
Posty: 110
Standardowy

Mam nadzieję, że Krzysiu nie obrazi się. Po prostu masę szklaną można wytworzyć z typowego zestawu różnych związków chemicznych lub ze stłuczki szklanej. Porcelanki, jako zbędny materiał nie szklarski, a ceramiczny lub emalierski był wyrzucany na stos i stąd te porcelanki po demontażu butelek pochodzących z dziesiątek źródeł i niekoniecznie z Wierzbnika.
Odpowiedz cytując
  #123  
Stare 22-01-2013, 07:47
Fotka Użytkownika: Krzysiu
Krzysiu Krzysiu is offline
Krzysiu
 
Rejestracja: 02-2001
Miejscowość: Świdnica
Posty: 14 865
Standardowy

A nie wydaje ci się, że to samo napisałem w poście wyżej?
__________________
Góry Sowie nie są tym, czym się wydają ...
Odpowiedz cytując
  #124  
Stare 22-01-2013, 12:00
dekant1200 dekant1200 is offline
Senior
 
Rejestracja: 01-2013
Miejscowość: Mazowsze
Posty: 110
Standardowy

Ciąg dalszy miał być taki – nie wypalił. Nie jest to całkowicie pewne, że to była huta szkła. Niestety, nie znalazłem takiej w poszukiwaniach. Niewykluczone, że istotnie był tu też zakład ceramiczny, który produkował wspomniane porcelanki Np. z 1908 roku: Floryanowicz i S-ka fabryka ceramiczna "Florus". Rok założenia: 1898. Adres fabryki: gub. Radomska, poczta ,Wierzbnik.Adres telegr.: Florus, Wierzbnik. Adres zarządu: Warszawa, ul. Królewska 25.
Adres telegr.: Florus Warszawa, Nr. telefonu: 4630. Właściciele: Z. Floryanowicz, St. Patek i T.Zbroja. Kierownik techn.: Z. Floryanowicz. handl.: T. Zbroja. Reprezentant: S. Patek.
Wyroby: Posadzka terrakotowa, brukowiec, z terrakoty "Florus", cegła ogniotrwała, glinka ogniotrwała i szamot. Robotników: 60. Kapitał zakładowy: 250.000 rb,
A może i inne.

dekant1200 edytował/a post 22-01-2013 o godz. 12:01.
Odpowiedz cytując
  #125  
Stare 22-01-2013, 19:12
dekant1200 dekant1200 is offline
Senior
 
Rejestracja: 01-2013
Miejscowość: Mazowsze
Posty: 110
Standardowy

Przypuszczenia odnośnie literek w sygnaturkach.
HRJ to może być np. Huta Szkła „Józefów” w Rogowie woj. łódzkie. Inf z 1926 r produkcja butelek, 1932 wyłącznie butelki. Po II woj. św. nie podjęto produkcji lub jak w poniższym przykładzie dot. Rubina.
HR mogą się odnosić do innej Huty szklanej”Józefów” z woj. lubelskiego,produkującej butelki, ale od 1922 roku huta ta występuje pod nazwą Huta Szklana Rubin L.H., a od 1926 ponownie jako huta Szklana”Józefów” właściciel dalej Rubin.

PR Piotrków, to może być np. Piotrkowska Rektyfikacja Spirytusu, Piotrków Trybunalski, ul. Obrytka 3, 1870, w 1922 produkowała między in. butelki, w tym do piwa.

SR i WYSZKÓW, oficjalna nazwa Huta Szklana Robotnicza, stąd zapewne skrót, tak jak przypuszcza zainteresowany kolega.

FCS, to może być istniejąca dwa lata 1926-1928 Fabryka Szkła Ruda-Czerniany pow. brzeski woj. poleskie

dekant1200 edytował/a post 22-01-2013 o godz. 19:15.
Odpowiedz cytując
Odpowiedz


Narzędzia
Sposób wyświetlania

Zasady
Zakładać nowe dyskusje: Nie możesz
Odpowiadać: Nie możesz
Dodawać załączniki: Nie możesz
Edytować własne wiadomości: Nie możesz

Kod vB: Tak
Mordki: Tak
Kod [IMG]: Nie
HTML: Nie

Podobne Wątki
Dyskusja Autor Dział Odp. Ostatnia odpowiedź
Producenci szkła, wafli i kalkomani. adam16 Kolekcjonerstwo 3 09-12-2013 19:18
Zbieranie szkła od kuchni czyli jaki płyn do mycia? marcopolok Kolekcjonerstwo 14 10-02-2004 10:16



Dowiedz się więcej o PremiumUżytkownikach

Godziny podane są wg strefy czasowej GMT +1. Stronę wygenerowano o 19:02.


Browar.biz: ©2000 - 2018, Pub.Net wszelkie prawa zastrzeżone | Serwis przeznaczony wyłącznie dla osób pełnoletnich.
Oprogramowanie Forum: vBulletin ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Swoje piwo domowe uwarzysz z Centrum Piwowarstwa - zaopatrujemy Piwowarów domowych w surowce i sprzęt do warzenia a Piwoszy w wiedzę o piwie i piwowarstwie.