Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klarowanie piwa - wątpliwości

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • Johnny123
    Member
    • 09-2012
    • 48

    Klarowanie piwa - wątpliwości

    Witam

    Jestem "piwowarem" amatorem, dopiero co zacząłem moją przygodę z warzeniem piwka. Stąd pytania, które zadam być może wydadzą się Wam pewnie już wałkowane tryliardy razy

    Chodzi o Klarowanie. Moja pierwsza warka już w piwnicy zaczyna fermentować. Czytałem wczoraj instrukcję ( Zakupiłem zestaw startowy Puch Mistrz EKO z oferty CP) :

    - Mam dwa fermentatory: Jeden z kranikiem, drugi bez. W instrukcji kazali najpierw całą brzeczke robic w pojemniku z kranikiem. tak też zrobiłem. a co z Klarowaniem jak tego dokonać? Czym mam przelać całą brzeczke do drugiego fermentatora i czy jest konieczne przelewanie do drugiego pojemnika?

    Jeśli trzeba to po przelaniu, i klarowaniu znów przelać do tego fermentatora z kranikiem i następnie rozlewać?

    A czy piwo przypadkiem nie sklaruje się na cichej w butelkach już rozlanych?

    Dziękuje za odpowiedzi. Ta sprawa mnie własnie nurtuje.
  • moracz
    Senior
    • 11-2009
    • 121

    #2
    So much questions, so little time =]

    Po pierwsze polecam dwa podstawowe linki, a więc "oficjalne" forumowe FAQ oraz Przewodnik po browarnictwie amatorskim na browar.biz

    Klarowanie to nie jest jakiś mistyczny proces, nie ma potrzeby pisać z dużej litery (chyba, że jest na początku zdania ). Piwo domowe, o ile nie chcemy aby było krystalicznie klarowne (o ile tak można się wyrazić) klaruje się samodzielnie, poprzez sedymentację. Wszelkie grube zanieczyszczenia wraz z obumierającymi drożdżami opadają na dno fermentora, pozostaje oczywiście lekkie "zamglenie".